Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości

16‑12‑2009

KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział  Gospodarki Nieruchomościami nr tel. +48 32 755 06 68

 

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1145).
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 268, poz. 2663).
 

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku (patrz załącznik).
  2. Przy złożeniu wniosku :
  • wypis z rejestru gruntów i kopia mapy katastralnej,
  • decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku o podział obowiązującą w dniu złożenia wniosku,
  • wstępny projekt podziału z wyjątkiem podziałów o których mowa w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami wykonany zgodnie z §3 ust.1 i2 rozporządzeniem z dnia 7 grudnia 2004r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości ze szczególnym zwróceniem uwagi na zapis pkt 6 ust 2 §3 (propozycja zapewnienia dostępu projektowanych do wydzielenia działek do drogi publicznej)
  1. Po uzyskaniu pozytywnej opinii w przedmiocie możliwości dokonania podziału:
  • Protokół z przyjęcia granic - przyjęty do zasobu geodezyjnego.
  • Wykaz zmian gruntowych - przyjęty do zasobu geodezyjnego.
  • Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej - przyjęty do zasobu geodezyjnego.
  • Mapa z projektem podziału - przyjęta do zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
  1. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis). Pełnomocnictwo zwolnione z opłaty (art.2 ust.1 pkt 1 litera h Ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej).

 

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać pocztą tradycyjną.
  2. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy:
  • w sekretariacie Wydziału Gospodarki Nieruchomościami (pokój Nr 220 - II piętro) lub
  • w Biurze Obsługi Interesantów (parter).
  1. Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pisma ogólnego do podmiotu publicznego.
 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Gospodarki Nieruchomościami (pokój Nr 220 - II piętro)

Numer telefonu +48 32 755 06 68

 

Opłaty

Wniosek jest wolny od opłat.

 

Terminy i sposób załatwienia sprawy

W terminie do 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku wydawana jest decyzja administracyjna zatwierdzająca podział nieruchomości bądź odmawiająca zatwierdzenia ww. podziału. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.

 

Tryb odwoławczy

  1. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał.
  2. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
  3. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. 
  4. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.
 

Inne informacje

  1. Wniosek składa właściciel (współwłaściciele) lub wieczysty użytkownik (współużytkownicy wieczyści) nieruchomości.
  2. Mapa koncepcji podziału nieruchomości powinna zawierać w szczególności:
  • nazwę jednostki ewidencyjnej, oznaczenie obrębu, numer arkusza mapy;
  • adres nieruchomości podlegającej podziałowi;
  • skalę mapy;
  • granice nieruchomości podlegającej podziałowi;
  • oznaczenie nieruchomości podlegającej podziałowi według danych z katastru nieruchomości oraz księgi wieczystej, a w razie jej braku - według innych dokumentów określających stan prawny nieruchomości;
  • oznaczenie nieruchomości sąsiednich według danych z katastru nieruchomości;
  • powierzchnię nieruchomości podlegającej podziałowi oraz przedstawione w kolorze czerwonym powierzchnie projektowanych do wydzielenia działek gruntu;
  • przedstawione w kolorze czerwonym granice projektowanych do wydzielenia działek gruntu;
  • przedstawione w kolorze czerwonym oznaczenia projektowanych do wydzielenia działek gruntu;
  • szkic orientacyjny w skali umożliwiającej zlokalizowanie nieruchomości podlegającej podziałowi;
  • wykaz zmian gruntowych;
  • wykaz synchronizacyjny, w przypadku gdy w księdze wieczystej - lub w razie jej braku - w innych dokumentach określających stan prawny nieruchomości, nieruchomość podlegająca podziałowi posiada inne oznaczenia i inną powierzchnię niż w katastrze nieruchomości;
  • niezbędne do projektu podziału nieruchomości elementy zagospodarowania terenu, a w szczególności: ogrodzenia, budynki, obiekty małej architektury, studnie, szamba, przyłącza, drzewa stanowiące pomniki przyrody, elementy sieci uzbrojenia terenu przebiegające przez nieruchomość podlegającą podziałowi;
  • datę wykonania mapy oraz imię i nazwisko, numer uprawnień zawodowych i podpis osoby, która wykonała mapę.
  1. W przypadku podziałów zależnych od ustaleń planu miejscowego, a w przypadku jego braku - zależnych od decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz gdy nie jest on sprzeczny z przepisami odrębnymi, procedura podziału nieruchomości przebiega dwuetapowo. W pierwszym etapie wydawana jest opinia (w formie postanowienia) o możliwości podziału nieruchomości, a w drugim - decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości. Niniejsza karta opisuje uzyskanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości

 

Przetwarzanie danych osobowych

Stosownie do art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. Nr 119 poz.1z 2016 r.)  - dalej RODO

  1. Administratorem Danych jest Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, boi@um.raciborz.pl, tel. 32 755 06 00.
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych  to iodo@um.raciborz.pl.
  3. Celem przetwarzania danych osobowych jest  zatwierdzenie geodezyjnego podziału  nieruchomości oraz w celu uzgodnienia proponowanego podziału z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit . c RODO - wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa tj. ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego oraz ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
  5. Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, Pana/Pani dane będą udostępniane innym administratorom, podmiotom przetwarzającym oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
  6. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  7. Dane osobowe zgodnie z kategorią archiwalną Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt będą przechowywane:
  • w sprawach zatwierdzenie geodezyjnego podziału  nieruchomości,
  • w celu uzgodnienia proponowanego podziału z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego pięć lat.
  1. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
  • żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
  • sprostowania danych osobowych,
  • żądania usunięcia danych,
  • żądania ograniczenia przetwarzania,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  1. Podanie przez Pana/Pani danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości wydania decyzji administracyjnej w sprawie podziału nieruchomości. Konsekwencja ich nie podana będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
  2. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji i nie będą profilowane.

Kategorie
Załatwianie spraw i procedury:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Publikacje:
Załatwianie spraw i procedury

Dokumenty:
Plik pdf Wniosek w sprawie zatwierdzenia geodezyjnego projektu podziału nieruchomości_1112795.pdf
17-05-2023 14:32:28
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
73KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more