Wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL
KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział Spraw Obywatelskich nr tel. +48 32 755 06 15
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572). .
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 736).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
- Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2019r. poz. 860)
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku (patrz załączniki).
- Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej.
- Dowód osobisty lub paszport (do wglądu).
- Pełnomocnictwo w formie pisemnej w przypadki działania prze pełnomocnika, po okazaniu do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
Sposób dostarczania dokumentów
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy (pokój Nr 6 - parter).
- Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pisma ogólnego do podmiotu publicznego.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Spraw Obywatelskich (pokój Nr 6 - parter)
Numer telefonu +48 32 755 06 15
Opłaty
- Za zaświadczenie z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL: 17 PLN.
- Za wydanie pomocniczego wielojęzycznego standardowego formularza: 17 PLN.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa ( z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
- Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu. Numer Rachunku Bankowego: MIASTO RACIBÓRZ : 78 1050 1070 1000 0004 0003 3692. Bezpośrednio zapłaty bez pobierania dodatkowych opłat można dokonać w kasie Urzędu Miasta Racibórz - pokój Nr 116 (I piętro).
Terminy i sposób załatwienia sprawy
Wydanie Zaświadczenia lub Postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia następuje w ciągu 7 dni.
Tryb odwoławczy
- Zażalenie na postanowienie wnosi się do Wojewody w terminie 7 dni od dnia otrzymania rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu do którego został złożony wniosek.
- O zachowaniu terminu decyduje data nadania zażalenia.
- Wniesienie zażalenia jest wolne od opłat.
Inne informacje
- Na pisemny wniosek zainteresowanej osoby, urząd gminy (miasta) wydaje zaświadczenie z rejestru mieszkańców lub z rejestru PESEL dotyczących tej osoby.
- Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru PESEL można złożyć w dowolnym organie gminy na terenie kraju.
- Można złożyć odrębny wniosek o wydanie pomocniczego wielojęzycznego standardowego formularza - tłumaczenie pomocnicze do zaświadczenia o:
- zameldowaniu na pobyt stały,
- zameldowaniu na pobyt czasowy.
Przetwarzanie danych osobowych
Stosownie do art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. Nr 119 poz.1 z 2016 r.) - dalej RODO informuję, że :
- Tożsamość administratora
Administratorami są:
- Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL,
- Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 - odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie.
- Prezydent Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, obywatelski@um.raciborz.pl, tel. 32 755 06 15.
- W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ ewidencji ludności administratorem jest Prezydent Miasta.
- Dane kontaktowe administratora
- Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
- Z administratorem - Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.
- Z administratorem - Prezydentem Miasta można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.
- Dane kontaktowe inspektora ochrony danych
- Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
- Administrator - Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
- Administrator - Prezydent Miasta wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez iodo@um.raciborz.pl
- Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
- Cele przetwarzania i podstawa prawna
- Celem przetwarzania danych osobowych jest wydanie zaświadczenia z Rejestru Mieszkańców.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit . c RODO - wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa tj. ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego oraz ustawy z 24.09. 2010 r. o ewidencji ludności.
- Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, Pana/Pani dane będą udostępniane innym administratorom oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
- Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
- żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
- sprostowania danych osobowych,
- żądania ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Podanie przez Pana/Pani danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości wydania żądanego zaświadczenia.
- Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą poddane profilowaniu.