Wydanie duplikatu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, decyzji i zaświadczenia

23‑11‑2021 15:04:58

KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział  Spraw Obywatelskich nr tel. +48 32 755 06 13

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).

 

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej.
  3. Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
  4. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

 

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Spraw Obywatelskich (pokój Nr 7- parter)
Numer telefonu +48 32 755 06 13

 

Opłaty

  1. Opłatę w wysokości odpowiednio:
  • 24,00 złotych – za wydanie duplikatu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
  • 5,00 złotych – za wydanie poświadczonej kopii zezwolenia/decyzji lub zaświadczenia dotyczącego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych (od każdej pełnej lub zaczętej stronicy).
  1. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
  2. Złożenie pełnomocnictwa nie podlega opłacie skarbowej bądź jest z niej zwolnione w przypadkach określonych w ustawie z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.
  3. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
  4. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu.
    Numer Rachunku Bankowego: MIASTO RACIBÓRZ : 78 1050 1070 1000 0004 0003 3692
  5. Bezpośrednio zapłaty bez pobierania dodatkowych opłat można dokonać w kasie Urzędu Miasta Racibórz - pokój Nr 116 (I piętro).
  6. Jeżeli Wnioskodawca nie wie, ile stron ma dokument, do którego będzie wydawany duplikat, przed dokonaniem wpłaty proszony jest o kontakt z urzędem (telefonicznie lub drogą elektroniczną) w celu uzyskania informacji o wysokości opłaty. Numer telefonu (32) 755 06 13, adres e-mail: ob@um.raciborz.pl
 

Terminy załatwienia sprawy

Niezwłocznie bez zbędnej zwłoki lub w ciągu 1 miesiąca zgodnie z KPA.

 

Tryb odwoławczy

Tryb odwoławczy nie występuje.

 

Inne informacje

Przedsiębiorca posiadający zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych oraz każdy wnioskujący, który ubiegał się o wydanie takiego zezwolenia i któremu odmówiono jego wydania, ma prawo uzyskać duplikat dokumentu rozstrzygającego w sprawie - odpowiednio: zezwolenia, decyzji o odmowie wydania zezwolenia oraz każdego wydanego zaświadczenia. Nie można odmówić wydania przedmiotowych duplikatów.

 

 

Przetwarzanie danych osobowych

Stosownie do art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. Nr 119 poz. 1 z 2016 r.) - dalej RODO:

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, obywatelski@um.raciborz.pl, tel. (32) 755 0613.
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych to iodo@um.raciborz.pl.
  3. Celem przetwarzania Pana/Pani danych osobowych jest realizacja sprawy  związanej z wydaniem zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
  • zgoda na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) - dotyczy zgody na przetwarzanie numeru telefonu,
  • wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa (art 6 ust. 1 lit. c RODO) -  tj. ustawy z dnia  26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.  
  1. Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, Pana/Pani dane będą udostępniane innym administratorom oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
  2. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  3. Dane osobowe będą przechowywane:
  • przez okres ważności zezwolenia,
  • po wygaśnięciu lub cofnięciu zezwolenia przez okres  3 lat.
  1. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
  • żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
  • sprostowania danych osobowych,
  • żądania usunięcia danych osobowych,
  • żądania ograniczenia przetwarzania,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  1. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Konsekwencją ich niedopełnienia będzie brak możliwości realizacji sprawy.
  2. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą podlegały profilowaniu.
Dokumenty:
Plik pdf Wniosek o wydanie duplikatu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych_1112932.pdf
17-05-2023 16:21:27
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
85KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Wniosek o wydanie duplikatu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych_1112934.pdf
27-10-2023 12:35:23
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
85KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu