Udzielanie informacji z archiwalnej ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta Racibórz

23‑11‑2021 08:57:38
KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział  Spraw Obywatelskich nr tel. +48 32 755 06 13



Podstawa prawna

  1. cz. II ust. 4 załącznika do ustawy z 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572).


Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o udostępnienie danych z archiwalnej ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta Racibórz (patrz załącznik).
  2. Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu - w przypadku składania wniosku osobiście).
  3. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika lub prokury (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

 

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Spraw Obywatelskich (pokój Nr 7 - parter)
Numer telefonu +48 32 755 06 13


Opłaty

  1. Za wypis z ewidencji - 5zł., płatne przy składaniu wniosku
  2. Za zaświadczenie - 17zł., płatne przy składaniu wniosku
  3. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, jego odpisu, wypisu lub kopii: 17zł
  4. Zapłaty należnej opłaty skarbowej można dokonać gotówką w kasie Urzędu Miasta pok. 116 (I piętro) lub bezgotówkowo na rachunek Miasto Racibórz 78 1050 1070 1000 0004 0003 3692.


Termin udzielenia odpowiedzi

7 dni


Tryb odwoławczy

Brak

 

Inne informacje

  1. Procedura dotyczy informacji:
  • o przedsiębiorcach, którzy zakończyli wykonywanie działalności gospodarczej przed 1 lipca 2011r.
  • o przedsiębiorcach, w zakresie informacji historycznych o wpisie w czasie, gdy organem ewidencyjnym był Prezydent Miasta Racibórz (do dnia przekazania wpisu do CEIDG - nie później niż do 31 grudnia 2011r.).
  1. Od 1 lipca 2011 r. powstała Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej prowadzona przez ministra właściwego ds. gospodarki.
  2. Zaświadczeniem o wpisie w CEIDG jest wydruk ze strony internetowej CEIDG. Organy administracji publicznej nie mogą domagać się od przedsiębiorców okazywania, przekazywania lub załączania do wniosków zaświadczeń o wpisie w CEIDG.

 

Przetwarzanie danych osobowych

 Stosownie do art.  13  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. Nr 119 poz.1z 2016 r.)  - dalej RODO

  1. Administratorem Danych jest Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, boi@um.raciborz.pl, tel. 32 755 06 00.
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danychto: iodo@um.raciborz.pl.
  3. Celem przetwarzania danych osobowych jest wydanie zaświadczenia/wypisu z archiwalnej ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta Racibórz.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit . c RODO - wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa tj.:
  • ustawa z dnia14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego,
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  1. Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, dane będą udostępniane innym administratorom oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
  2. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  3. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat.
  4. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
  • żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
  • sprostowania danych osobowych,
  • żądania usunięcia danych,
  • żądania ograniczenia przetwarzania,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  1. Podanie przez Pana/Pani danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości wydania zaświadczenia/wypisu z historycznej bazy przedsiębiorców.
  2. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą podlegały  profilowaniu. 
Dokumenty:
Plik pdf Wniosek o udostępnienie danych z archiwalnej ewidencji działalności gospodarczej_1290355.pdf
11-09-2024 12:30:01
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
92KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu