Zezwolenie na lokalizację tymczasowego stoiska handlowego (DM3)

16‑12‑2009
KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział Dróg Miejskich  nr tel. +48 32 755 06 73



Podstawa prawna

  1. art. 40 ust. 1 i 2 pkt 4 ustawy z dnia 21 marca1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 645 z późn. zm.).
  2. Uchwała nr XVI/242/2020 Rady Miasta Racibórz z dnia 3 kwietnia 2020 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych będących w zarządzie Prezydenta Miasta Racibórz na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg z późn. zm..
  3. Uchwała nr XII/134/2015 Rady Miasta Racibórz z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie opłaty targowej z poźn. zm.,
  4. Zarządzenie nr 198/2024 Prezydenta Miasta Racibórz z dnia 16 września 2024 r. w sprawie ustalenia zasad oraz stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg niezaliczonych do kategorii dróg gminnych publicznych na terenie miasat Racibórz.
  5. art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572).

 

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację tymczasowego stoiska handlowego - DM3 ( patrz załącznik ),
  2. Plan sytuacyjny z zakreśloną lokalizacją stoiska handlowego,
  3. Wizualizacja stoiska handlowego określająca materiał z jakiego ma być utworzone i kolorystykę.

 

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać pocztą tradycyjną.
  2. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy:
  • w sekretariacie Wydziału Dróg Miejskich - pokój nr  204 (II piętro) lub
  • w Biurze Obslugi Interesantów (parter)
  1. Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pisma ogólnego do podmiotu publicznego.

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Dróg Miejskich  - pokój nr  204 (II piętro)
Numer telefonu +48 32 755 06 73

 

Opłaty

  1. 2,00 zł za 1 m2 zajętej powierzchni na 1 dzień ( opłata naliczona będzie w decyzji na zajęcie pasa drogowego) - w przypadku dróg publicznych, lub
  2. 2,00 zł za 1 m2 zajętej powierzchni na 1 dzień + podatek Vat ( opłata naliczona będzie w umowie na zajęcie pasa drogowego) - w przypadku dróg wewnętrznych, lub
  3. dzienna opłata targowa pobierana każdego dnia przez inkasenta wg. obowiązującej stawki.

 

Termin udzielenia odpowiedzi

1 miesiąc

 

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Prezydenta Miasta w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji . Odwołanie składa się w sekretariacie wydziału lub w Biurze Obsługi Interesanta ( dotyczy tylko zezwoleń wydawanych w formie decyzji administracyjnych ).

 

Inne informacje

Zgoda na zajęcie pasa drogowego jest decyzją uznaniową

 

Przetwarzanie danych osobowych

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. Nr 119 poz.1z 2016 r.) - dalej RODO

  1.  Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, drogimiejskie@um.raciborz.pl, tel. 32 755 06 73.
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych to iodo@um.raciborz.pl.
  3. Celem przetwarzania danych osobowych jest wydanie zezwolenia na tymczasowe stoisko handlowe.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit . c RODO - wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa tj. ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego oraz ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
  5. Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, dane będą udostępniane innym administratorom oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
  6. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  7. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat.
  8. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje wnioskodawcy prawo do:
  • żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
  • sprostowania danych osobowych,
  • żądania usunięcia danych,
  • żądania ograniczenia przetwarzania,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  1. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Wnioskodawca zobowiązany jest do ich podania, konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości realizacji wniosku.
  2. Dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą poddane profilowaniu.

 


Kategorie
Załatwianie spraw i procedury:
Wydział Dróg Miejskich
Publikacje:
Załatwianie spraw i procedury

Dokumenty:
Plik pdf Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności w celu lokalizacji tymczasowego stoiska handlowego DM3.pdf
25-04-2023 14:39:37
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
90KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu