Zmiana licencji i wypisu z licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką lub zmiana wypisu z licencji

24‑11‑2021 12:06:30

KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział  Spraw Obywatelskich nr tel. +48 32 755 06 13

 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. - o transporcie drogowym (t. j. Dz. U. z  2024 r. poz. 728 z późn. zm.).
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej  (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
  3. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1220).
 

Wymagane dokumenty:

  1. Wypełniony formularz wniosku (patrz załącznik).
  2. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
  3. Dotychczasowa licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką  i wypis z licencji (oryginał) do zwrotu najpóźniej w chwili odbioru zmienionych dokumentów.
  4. Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu) albo okazanie mDokumentu (mTożsamość) na ekranie telefonu komórkowego.
  5. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

 

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Spraw Obywatelskich (pokój Nr 7- parter)
Numer telefonu +48 32 755 06 13

 

Opłaty:

  1. Za zmianę licencji pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencj.
  2. Za wydanie licencji, w przypadku zmiany danych dotyczących adresu lub siedziby przedsiębiorcy, a także zmiany obszaru w przypadku wykonywania krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką, powodującej zmianę właściwości organu - organ właściwy pobiera opłatę jak za zmianę licencji, tj. opłatę w wysokości 10% opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.
  3.  Za wydanie wypisu z licencji - w przypadku zmiany licencji pobiera się opłatę w wysokości 5% opłaty, stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.
  4. Za wydanie wypisu z licencji - w innych przypadkach, pobiera się opłatę w wysokości 1% stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie zezwolenia lub licencji.
  5. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
  6. Złożenie pełnomocnictwa nie podlega opłacie skarbowej bądź jest z niej zwolnione w przypadach określonych w ustawie z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  7. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu.
    Numer Rachunku Bankowego: MIASTO RACIBÓRZ : 78 1050 1070 1000 0004 0003 3692
  8. Bezpośrednio zapłaty bez pobierania dodatkowych opłat można dokonać w kasie Urzędu Miasta Racibórz - pokój Nr 116 (I piętro).
  9. Termin wniesienia opłaty administracyjnej: najpóźniej w dniu złożenia wniosku.
 

 

Terminy udzielenia odpowiedzi:

W terminie do 1 miesiąca, zgodnie z KPA.

 

Tryb odwoławczy:

  1. Stronie przysługuje odwołanie do organu administracji publicznej wyższego stopnia, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Racibórz, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
  2. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
  3. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
  4. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. 
  5. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.

 

Inne informacje

W przypadku zmiany danych zawartych w licencji, Przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę jej treści, nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.

 

Przetwarzanie danych osobowych:

Stosownie do art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. Nr 119 poz. 1 z 2016 r.) - dalej RODO:

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, obywatelski@um.raciborz.pl, tel. 32 755 06 13.
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych to iodo@um.raciborz.pl.
  3. Celem przetwarzania Pana/Pani danych osobowych jest realizacja sprawy związanej ze zmianą licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką lub zmianą wypisu z licencji.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
  •  zgoda na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) - dotyczy zgody na przetwarzanie numeru telefonu,
  •  wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa -  art. 6 ust. 1 lit. c RODO  - tj. ustawy z dnia 6 września 2001 r.  o transporcie drogowym, ustawy z dnia 14.06.1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.  
  1. Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, Pana/Pani dane będą udostępniane innym administratorom oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć   dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do   zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
  2. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  3. Dane osobowe będą przechowywane:
  • przez okres ważności licencji,
  • po wygaśnięciu lub cofnięciu licencji przez okres  5 lat.
  1. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
  • żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
  • sprostowania danych osobowych,
  • żądania usunięcia danych osobowych,
  • żądania ograniczenia przetwarzania,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  1. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Konsekwencją ich niedopełnienia będzie brak możliwości realizacji sprawy.
  2. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą podlegały profilowaniu.
Dokumenty:
Plik pdf Wniosek o zmianę licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką.pdf
05-10-2023 15:12:48
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
90KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more