Zgłoszenie zatrudnienia kierowcy
KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział Spraw Obywatelskich nr tel. +48 32 755 06 13
Podstawa prawna
- art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 728 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
Wymagane dokumenty
- Zgłoszenie zatrudnienia kierowcy/osoby niezatrudnionej przez przedsiębiorcę lecz wykonującej osobiście przewozy na jego rzecz (patrz załącznik),
- Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu) albo okazanie mDokumentu (mTożsamość) na ekranie telefonu komórkowego.
Załączniki:
- Zaświadczenie o niekaralności opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku potwierdzające, że zatrudnieni przez przedsiębiorcę kierowcy oraz osoby niezatrudnione, lecz wykonujące osobiście przewóz na rzecz przedsiębiorcy, spełniają warunki o których mowa w art. 5c ust. 1 pkt 4 lub w art. 6 ust. 1 pkt 2 nie byli prawomocnie skazani za przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu oraz przeciwko wolności seksualnej i obyczajności, a także za przestępstwa, o których mowa w art . 59 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii , a ponadto nie orzeczono prawomocnie wobec nich zakazu wykonywania zawodu kierowcy.
- Dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań określonych w art . 39a ust . 1 pkt 2-4 ustawy o transporcie drogowym, t j.
- orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy;
- orzeczenie o braku przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy;
- uprawnienie do kierowania pojazdem samochodowym określone w ustawie z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami.
- Pelnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnom ocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Sposób dostarczania dokumentów
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną.
- Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy (pokój Nr 7 - parter).
- Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pisma ogólnego do podmiotu publicznego.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Spraw Obywatelskich (pokój Nr 7- parter)
Numer telefonu +48 32 755 06 13
Opłaty
- 17 zł - za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
- Złożenie pełnomocnictwa nie podlega opłacie skarbowej bądź jest z niej zwolnione w przypadkach określonych w ustawie z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Zapłaty należnej opłaty skarbowej można dokonać w kasie Urzędu Miasta Racibórz lub bezgotówkowo na rachunek Miasta Racibórz: 78 1050 1070 1000 0004 0003 3692
Termin udzielenia odpowiedzi
1 miesiąc, zgodnie z KPA
Tryb odwoławczy
Brak
Przetwarzanie danych osobowych
Stosownie do art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. Nr 119 poz. 1 z 2016 r.) - dalej RODO:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, obywatelski@um.raciborz.pl, tel. 32 755 06 13.
- Dane kontaktowe inspektora ochrony danych to iodo@um.raciborz.pl.
- Celem przetwarzania Pana/Pani danych osobowych jest realizacja sprawy związanej ze zgłoszeniem zatrudnienia kierowcy.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) - dotyczy zgody na przetwarzanie numeru telefonu,
- wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa - art. 6 ust. 1 lit. c RODO - tj. ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, ustawy z dnia 14.06.1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
- Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, Pana/Pani dane będą udostępniane innym administratorom oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
- Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
- Dane osobowe będą przechowywane:
- przez okres ważności licencji,
- po wygaśnięciu lub cofnięciu licencji przez okres 5 lat.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
- żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
- sprostowania danych osobowych,
- żądania usunięcia danych osobowych,
- żądania ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Konsekwencją ich niedopełnienia będzie brak możliwości realizacji sprawy.
- Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą podlegały profilowaniu.