Udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi
KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział Spraw Obywatelskich nr tel. +48 32 755 06 616
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 671 późn. zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 319).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych I Administracji z dnia 7 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz.U. z 2015 poz. 1604).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 20 listopada 2014 r. w sprawie prowadzenia Rejestru Dowodów Osobistych (t.j. Dz. U z 2016 r. poz. 876).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku (patrz załączniki).
- Dowód uiszczenia opłaty.
- Dokument potwierdzający interes prawny do uzyskania danych – kserokopia, oryginał do wglądu.
- Dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość (do wglądu).
- Pisemne upoważnienie do uzyskania danych dla pracownika reprezentującego właściwy podmiot wraz z dokumentem stwierdzającym jego tożsamość (np. legitymacja służbowa).
- Pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej, oraz dowód osobisty pełnomocnika.
Sposób dostarczania dokumentów
Wymagane dokumenty można:
- przesłać pocztą tradycyjną (nie dotyczy wnioskodawców będących osobą fizyczną),
- złożyć bezpośrednio w Urzędzie Miasta Racibórz w godzinach przyjęć stron wydziału (pokój Nr 12 - parter),
- przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pismo ogólne do podmiotu publicznego.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Spraw Obywatelskich (pokój Nr 12 - parter)
Numer telefonu +48 32 755 06 16
Opłaty
- Opłata za dokumentację związaną z jednym dowodem osobistym – 31 PLN.
- Opłata za udzielenie pełnomocnictwa – 17 PLN.
- Należne opłaty skarbowe powinny być wniesione najpóźniej w dniu składania wniosku:
- na Numer Rachunku Bankowego: MIASTO RACIBÓRZ: 78 1050 1070 1000 0004 0003 3692
- w kasie Urzędu Miasta Racibórz - pokój Nr 116 (I piętro).
Terminy
Do 1 miesiąca od chwili złożenia kompletnego wniosku.
W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy
Na decyzję o odmowie udostępnienia danych służy odwołanie do Wojewody Śląskiego, które składa się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Racibórz w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji (decyduje data złożenia/nadania odwołania).
Przetwarzanie danych osobowych: Klauzula informacyjna RODO (patrz załącznik)