Ustanawianie służebności przesyłu

22‑09‑2010

KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział  Gospodarki Nieruchomościami nr tel. +48 32 755 06 68

 

Podstawa prawna

  1. Art.18 ust.2 pkt 9 lit."a" i art.30 ust.2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609 z późn. zm.).
  2. Art. 3051 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 z późn. zm.).
  3. Uchwała Rady Miasta Racibórz Nr XXXVIII/539/2014 z dna 26 marca 2014 w sprawie zasad wydzierżawiania oraz obciążania nieruchomości wchodzących w skład zasobu nieruchomości gminy Miasta Racibórz.
  4. Zarządzenie Nr 648/2020  Prezydenta Miasta Racibórz z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie warunków ustanawiania służebności drogowych i przesyłu.


Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o ustanowienie służebności przesyłu (patrz załącznik);
  2. Aktualna mapa sytuacyjno - wysokościowa z zaznaczonymi kolorem zielonym granicami zajmowanych działek, z narysowanymi kontrastowym kolorem powierzchniami zajęcia (osobno dla każdej działki) oraz z naniesionymi w kolorystyce zgodnej z infrastrukturą techniczną G7 (geodezyjna ewidencja sieci uzbrojenia terenu) zaprojektowanymi bądź istniejącymi urządzeniami infrastruktury technicznej -2 egzemplarze;
  3. Aktualna mapa ewidencyjna z wrysowanym i opisanym kolorem czerwonym szlakiem służebności przesyłu (obszar szlaku powinien obejmować: teren zajęty przez istniejącą bądź projektowaną infrastrukturą techniczną oraz pas gruntu niezbędny do jej obsługi) -2 egzemplarze;
  4. Aktualny odpis z KRS (kopia poświadczona za zgodność z oryginałem);
  5. Poświadczona notarialnie kopia pełnomocnictwa, w którym zawarte jest szczegółowe umocowanie do rodzaju czynności związanych z realizacją służebności przesyłu.

WAŻNE:

  • W przypadku ustanawiania służebności przesyłu dla dopiero projektowanych urządzeń infrastruktury technicznej, wnioski powinny być składane w oparciu o zatwierdzoną dokumentacją projektową, na podstawie której wydano pozwolenie na budowę lub w oparciu o dokumentację powykonawczą. Dane zawarte we wniosku powinny być danymi pewnymi i ostatecznymi, by w przyszłości nie zachodziła konieczność ich korygowania, gdyż stanowią one podstawę złożenia wniosku o wpis służebności w księdze wieczystej.
  • Załączniki mapowe dołączane do wniosku powinny być odzwierciedleniem danych zawartych we wniosku.

 

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać pocztą tradycyjną.
  2. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy:
  • w sekretariacie Wydziału Gospodarki Nieruchomościami (pokój Nr 220 - II piętro) lub
  • w Biurze Obsługi Interesantów (parter)

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Gospodarki Nieruchomościami (pokój Nr 220 - II piętro)

Numer telefonu +48 32 755 06 68

 

Opłaty

Zwolnione z opłaty skarbowej - część III pkt 44 ppkt 3 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.


Inne opłaty

  • koszt sporządzenia operatu szacunkowego,
  • wynagrodzenie za ustanowienie służebności przesyłu,
  • koszty zawarcia umowy notarialnej (ustala notariusz),
  • koszty sądowe za dokonanie wpisu nabywanego prawa w księdze wieczystej (ustala notariusz).


Termin udzielenia odpowiedzi

  • termin ustawowy - nie mają zastosowania przepisy rozdziału 7 Kodeksu postępowania administracyjnego
  • termin rzeczywisty - do 6 miesięcy od daty złożenia wniosku

 

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

 

Inne informacje

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w sekretariacie Wydziału prowadzącego sprawę, w terminie 7 dni, pod rygorem pozostawienia sprawy bez rozpoznania.

 

Przetwarzanie danych osobowych

Stosownie do art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U. UE. L. Nr 119 poz. 1 z 2016r.) – dalej RODO:

  1. Administratorem Danych jest Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, boi@um.raciborz.pl , tel. 32 755 06 00.
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych  to iodo@um.raciborz.pl.
  3. Celem przetwarzania danych osobowych jest ustanowienie służebności przesyłu i związanych z tym zobowiązań podatkowych i spraw windykacyjnych.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
  • art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy, której jest Pan/Pani stroną lub podjęcie działań na Pana/Pani żądanie przed zawarciem umowy,
  • art. 6 ust. 1 lit . c RODO - wypełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa tj. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami i ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny.
  1. Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, Pana/Pani dane będą udostępniane innym administratorom, podmiotom przetwarzającym oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
  2. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  3. Dane osobowe zgodnie z kategorią archiwalną Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt będą przechowywane:
  • w sprawach ustanowienia służebności przesyłu pięć lat,
  • w sprawach podatkowych przez okres dziesięciu lat,
  • w sprawach windykacji przez okres pięciu lat, biegnący od czasu jej zakończenia.
  1. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
  • żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
  • sprostowania danych osobowych,
  • żądania usunięcia danych,
  • żądania ograniczenia przetwarzania,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  1. Podanie przez Pana/Pani danych osobowych jest warunkiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości zrealizowania przedmiotowego wniosku.
  2. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji i nie będą profilowane.

 


Kategorie
Załatwianie spraw i procedury:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Dokumenty:
Plik doc Wniosek o ustanowienie służebności przesyłu.doc
21-10-2022 08:55:31
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
74KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more