Zbycie nieruchomości gminy w drodze przetargu

16‑12‑2009

KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział  Gospodarki Nieruchomościami nr tel. +48 32 755 06 68

 

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1145).
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów i rokowań na zbycie nieruchomości (t.j. Dz.U. 2021 r. poz. 2213).
  3. Zarządzenie Nr 1744/2022 Prezydenta Miasta Racibórz z dnia 26 stycznia 2022 r. w sprawie powołania komisji przetargowej oraz zatwierdzenia Regulaminu przetargów i rokowań na sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości wchodzących w skład nieruchomości Gminy Racibórz.
 

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku (patrz załącznik).
  2. Mapa zasadnicza do celów opiniodawczych z naniesioną lokalizacją gruntu oraz istniejącymi obiektami budowlanymi (wydana przez Wydział Geodezji Starostwa Powiatowego przy pl. Okrzei 4, za stosowną opłatą) .
  3. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis).

 

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać pocztą tradycyjną.
  2. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy:
  • w sekretariacie Wydziału Gospodarki Nieruchomościami (pokój Nr 220 - II piętro) lub
  • w Biurze Obsługi Interesantów (parter).
  1. Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pisma ogólnego do podmiotu publicznego.
 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Gospodarki Nieruchomościami (pokój Nr 220 - II piętro)

Numer telefonu +48 32 755 06 68

 

Opłaty

Wniosek jest wolny od opłat.

Inne opłaty:

  • cena sprzedaży nieruchomości uzyskana w przetargu, płatna najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień ustalony jako termin zawarcia umowy notarialnej. Na jej poczet zaliczone zostaje wadium wpłacone przez nabywcę (ustala Prezydent Miasta),
  • koszty zawarcia umowy notarialnej (ustala notariusz),
  • koszty sądowe za dokonanie wpisu nabywanego prawa w księdze wieczystej (ustala Sąd).

 

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Przedmiotowe sprawy mają charakter cywilnoprawny, z uwagi na powyższe każdy Urząd reguluje we własnym zakresie termin ich załatwienia. Termin załatwienia sprawy uzależniony jest od ilości spraw, stanu prawnego nieruchomości oraz konieczności wykonania prac geodezyjnych.
  2. Postępowanie kończy się zawarciem aktu notarialnego przed notariuszem.
 

Tryb odwoławczy

Uczestnik przetargu w terminie 7 dni od dnia zamknięcia przetargu może złożyć skargę na czynności przetargowe do organizatora przetargu.

 

Inne informacje

  1. Zgodnie z art. 37 ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami jednostek samorządu terytorialnego zbywane są w drodze przetargu.
  2. O wyznaczeniu nieruchomości do zbycia w drodze przetargu decyduje Prezydent Miasta.
  3. Rodzaje przetargów:
  • Przetarg ustny nieograniczony.
  • Przetarg ustny ograniczony.
  • Przetarg pisemny nieograniczony.
  • Przetarg pisemny ograniczony.
  • Przetarg ustny organizowany jest w celu uzyskania jak najwyższej ceny w wyniku przetargu.
  • Przetarg pisemny ma na celu wybór najkorzystniejszej oferty.
  • Przetarg ograniczony organizuje się, jeżeli warunki przetargowe mogą być spełnione tylko przez ograniczoną liczbę osób.
  1. O zastosowanej formie przetargu decyduje jego organizator.
  2. Przetarg uważa się za zakończony wynikiem negatywnym, jeżeli nikt nie przystąpił do przetargu ustnego lub żaden z uczestników nie zaoferował postąpienia ponad cenę wywoławczą albo jeżeli w przetargu pisemnym nie wpłynęła ani jedna oferta lub żaden z uczestników nie zaoferował ceny wyższej od wywoławczej, a także jeżeli komisja przetargowa stwierdziła, że żadna oferta nie spełnia warunków przetargu.

 

Przetwarzanie danych osobowych

Stosownie do art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U. UE. L. Nr 119 poz. 1 z 2016r.) – dalej RODO:

  1. Administratorem Danych jest  Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, boi@um.raciborz.pl , tel. 32 755 06 00.
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych  to iodo@um.raciborz.pl.
  3. Celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja sprzedaży nieruchomości gruntowej w trybie przetargowym i związanych z tym zobowiązań podatkowych i spraw windykacyjnych.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
  • art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy, której jest Pan/Pani stroną lub podjęcie działań na Pana/Pani żądanie przed zawarciem umowy,
  • art. 6 ust. 1 lit . c RODO - wypełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa tj. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.
  1. Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, Pana/Pani dane będą udostępniane innym administratorom, podmiotom przetwarzającym oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
  2. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  3. Dane osobowe zgodnie z kategorią archiwalną Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt będą przechowywane:
  • w sprawach sprzedaży bezterminowo,
  • w sprawach podatkowych przez okres dziesięciu lat,
  • w sprawach windykacji przez okres pięciu lat, biegnący od czasu jej zakończenia.
  1. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
  • żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
  • sprostowania danych osobowych,
  • żądania usunięcia danych,
  • żądania ograniczenia przetwarzania,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  1. Podanie przez Pana/Pani danych osobowych jest warunkiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości jego realizacji.
  2. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji i nie będą profilowane.

Kategorie
Załatwianie spraw i procedury:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Publikacje:
Załatwianie spraw i procedury

Dokumenty:
Plik pdf Wniosek w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej w trybie przetrgu_1112825.pdf
17-05-2023 14:41:27
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
67KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more