Wykupy nieruchomości od osób fizycznych i prawnych przez gminę
KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział Gospodarki Nieruchomościami nr tel. +48 32 755 06 68
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1145).
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku (patrz załącznik).
- Mapa z zaznaczonym terenem będącym przedmiotem wniosku.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis).
Sposób dostarczania dokumentów
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną.
- Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy:
- w sekretariacie Wydziału Gospodarki Nieruchomościami (pokój Nr 220 - II piętro) lub
- w Biurze Obsługi Interesantów (parter).
- Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pisma ogólnego do podmiotu publicznego.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Gospodarki Nieruchomościami (pokój Nr 220 - II piętro)Numer telefonu +48 32 755 06 68
Opłaty
Wniosek jest wolny od opłat.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- Przedmiotowe sprawy mają charakter cywilnoprawny, z uwagi na powyższe każdy Urząd reguluje we własnym zakresie termin ich załatwienia. Termin załatwienia sprawy uzależniony jest od ilości spraw, posiadanych środków finansowych,stanu prawnego nieruchomości oraz konieczności wykonania prac geodezyjnych.
- Postępowanie kończy się zawarciem aktu notarialnego przed notariuszem.
Tryb odwoławczy
Tryb odwoławczy nie występuje.
Przetwarzanie danych osobowych
Stosownie do art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U. UE. L. Nr 119 poz. 1 z 2016r.) – dalej RODO:
- Administratorem Danych jest Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, boi@um.raciborz.pl , tel. 32 755 06 00.
- Dane kontaktowe inspektora ochrony danych to iodo@um.raciborz.pl.
- Celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja wykupu nieruchomości na rzecz gminy i związanych z tym zobowiązań podatkowych i spraw windykacyjnych.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy, której jest Pan/Pani stroną lub podjęcie działań na Pana/Pani żądanie przed zawarciem umowy,
- art. 6 ust. 1 lit . c RODO - wypełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa tj. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.
- Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, Pana/Pani dane będą udostępniane innym administratorom, podmiotom przetwarzającym oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
- Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
- Dane osobowe zgodnie z kategorią archiwalną Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt będą przechowywane:
- w sprawach wykupu bezterminowo,
- w sprawach podatkowych przez okres dziesięciu lat,
- w sprawach windykacji przez okres pięciu lat, biegnący od czasu jej zakończenia.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
- żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
- sprostowania danych osobowych,
- żądania usunięcia danych,
- żądania ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Podanie przez Pana/Pani danych osobowych jest warunkiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości jego realizacji.
- Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji i nie będą profilowane.
Kategorie