Sprzedaż prawa użytkowania wieczystego na rzecz dotychczasowego użytkownika wieczystego

16‑12‑2009

KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział  Gospodarki Nieruchomościami nr tel. +48 32 755 06 68

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1145).

 

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku (patrz załącznik).
  2. Kserokopia aktu notarialnego lub decyzji oddającej nieruchomość w użytkowanie wieczyste.
  3. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis).

 

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać pocztą tradycyjną.
  2. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy:
  • w sekretariacie Wydziału Gospodarki Nieruchomościami (pokój Nr 220 - II piętro) lub
  • w Biurze Obsługi Interesantów (parter)
  1. Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pisma ogólnego do podmiotu publicznego.

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Gospodarki Nieruchomościami (pokój Nr 220 - II piętro)

Numer telefonu +48 32 755 06 68

 

Opłaty

Wniosek jest wolny od opłat.

Inne opłaty :

  • cena sprzedaży działki na rzecz jej dotychczasowego użytkownika wieczystego,
  • koszty zawarcia umowy notarialnej (ustala notariusz),
  • koszty sądowe za dokonanie wpisu nabywanego prawa w księdze wieczystej (ustala Sąd).

 

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Przedmiotowe sprawy mają charakter cywilnoprawny.
  2. Termin rzeczywisty: do 5 miesięcy od daty otrzymania wniosku.
  3. Postępowanie kończy się zawarciem aktu notarialnego przed notariuszem.
 

Tryb odwoławczy

Tryb odwoławczy nie występuje.

 

Inne informacje

O sprzedaż nieruchomości występują wszyscy użytkownicy wieczyści ujawnieni w księdze wieczystej danej nieruchomości.

 

Przetwarzanie danych osobowych

Stosownie do art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U. UE. L. Nr 119 poz. 1 z 2016r.) – dalej RODO:

  1. Administratorem Danych jest Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, boi@um.raciborz.pl , tel. 32 755 06 00.
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych  to iodo@um.raciborz.pl.
  3. Celem przetwarzania danych osobowych jest sprzedaż prawa użytkowania wieczystego na rzecz dotychczasowego użytkownika wieczystego i związanych z tym zobowiązań podatkowych i spraw windykacyjnych..
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
  • art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy, której jest Pan/Pani stroną lub podjęcie działań na Pana/Pani żądanie przed zawarciem umowy,
  • art. 6 ust. 1 lit . c RODO - wypełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa tj. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.
  1. Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, Pana/Pani dane będą udostępniane innym administratorom, podmiotom przetwarzającym oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
  2. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  3. Dane osobowe zgodnie z kategorią archiwalną Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt będą przechowywane:
  • w sprawach sprzedaży prawa użytkowania wieczystego na rzecz dotychczasowego użytkownika wieczystego bezterminowo,
  • w sprawach podatkowych przez okres dziesięciu lat,
  • w sprawach windykacji przez okres pięciu lat, biegnący od czasu jej zakończenia.
  1. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
  • żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
  • sprostowania danych osobowych,
  • żądania usunięcia danych,
  • żądania ograniczenia przetwarzania,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  1. Podanie przez Pana/Pani danych osobowych jest warunkiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości zrealizowania przedmiotowego wniosku.
  2. Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji i nie będą profilowane.

Kategorie
Załatwianie spraw i procedury:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Publikacje:
Załatwianie spraw i procedury

Dokumenty:
Plik pdf Wniosek w sprawie sprzedaży prawa użytkowania wieczystego na rzecz dotychczasowego użytkowanika_1112750.pdf
17-05-2023 14:27:47
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
68KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more