Opłata z tytułu użytkowania wieczystego gruntu rozkładanie na raty bieżących opłat
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział Gospodarki Nieruchomościami nr tel. +48 32 755 06 68
Podstawa prawna
- Art.71 ust.4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1145).
- Kodeks Cywilny.
Wymagane dokumenty
Dostarczone przez stronę
- Wniosek w sprawie rozłożenia na raty bieżących opłat rocznych za wieczyste użytkowanie nieruchomości gruntowej (patrz załącznik).
- Osoby fizyczne - oświadczenie użytkownika wieczystego o stanie rodzinnym i majątkowym (patrz załącznik).
- Osoby prawne - sprawozdanie finansowe za IV kwartał roku poprzedzającego złożenie wniosku.
- Rozliczenie roczne PIT za rok poprzedzający złożenie wniosku poprzedzający złożenie wniosku (do wglądu).
Osoby prawne lub przedsiębiorcy
- Wypełniony formularz wniosku.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty,
- Kserokopię dokumentów przedstawiających sytuację finansową z ostatniego roku, np. deklaracje podatkowe, sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym oraz o nakładach na środki trwałe - F-01(oryginały do wglądu),
- Kserokopię dokumentów przedstawiających sytuację finansową firmy za ostatnie 3 miesiące (oryginały do wglądu),
- Inne dokumenty potwierdzające argumenty zawarte we wniosku lub mogące mieć wpływ na rozstrzygnięcie w sprawie,
- Kserokopia zaświadczenia o pomocy de minimis, jaką podmiot otrzymał w ciągu 3 ostatnich lat budżetowych (oryginał do wglądu) - jeśli wnioskuje o pomoc de minimis,
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o prawo de minimis,
- Informację o otrzymanej pomocy publicznej na formularzu określonym w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 24.10.2014 r. w sprawie informacji o otrzymanej pomocy publicznej oraz informacji o nieotrzymaniu pomocy - jeśli wnioskuje o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (oryginał).
Sposób dostarczania dokumentów
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną.
- Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy:
- w sekretariacie Wydziału Gospodarki Nieruchomościami (pokój Nr 220 - II piętro) lub
- w Biurze Obsługi Interesantów (parter)
- Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pisma ogólnego do podmiotu publicznego.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Gospodarki Nieruchomościami (pokój Nr 220 - II piętro)Numer telefonu +48 32 755 06 68
Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej art. 2 ust.1 pkt 1, lit. "h" ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.
Termin udzielenia odpowiedzi
- termin ustawowy - nie mają zastosowania przepisy rozdziału 7 Kodeksu postępowania administracyjnego,
- termin rzeczywisty - 30 dni od daty złożenia wniosku,
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
Inne informacje
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w sekretariacie Wydziału prowadzącego sprawę,
Przetwarzanie danych osobowych
Stosownie do art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. Nr 119 poz.1z 2016 r.) - dalej RODO:
- Administratorem Danych jest Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, boi@um.raciborz.pl, tel. 32 755 06 00.
- Dane kontaktowe inspektora ochrony danychto iodo@um.raciborz.pl.
- Celem przetwarzania danych osobowych jest rozłożenie na raty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego i związanych z tym zobowiązań podatkowych i spraw windykacyjnych.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit . c RODO - wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa tj. ustawyz dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
- Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, Pana/Pani dane będą udostępniane innym administratorom, podmiotom przetwarzającym oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
- Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
- Dane osobowe zgodnie z kategorią archiwalną Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt będą przechowywane:
- w sprawach rozłożenie na raty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego bezterminowo,
- w sprawach podatkowych przez okres dziesięciu lat,
- w sprawach windykacji przez okres pięciu lat, biegnący od czasu jej zakończenia.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
- żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
- sprostowania danych osobowych,
- żądania usunięcia danych,
- żądania ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Podanie przez Pana/Pani danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, konsekwencją ich niepodania będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
- Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji i nie będą profilowane.
Kategorie