Wygaśnięcie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką
KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział Spraw Obywatelskich nr tel. +48 32 755 06 13
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. - o transporcie drogowym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 728 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku (patrz załącznik).
- Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej.
- Licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką oraz wypis z licencji (niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia w którym decyzja o wygaszeniu licencji stała się ostateczna).
- Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu) albo okazanie mDokumentu (mTożsamość) na ekranie telefonu komórkowego.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Sposób dostarczania dokumentów
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną.
- Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy (pokój Nr 7 - parter).
- Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pisma ogólnego do podmiotu publicznego.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Spraw Obywatelskich (pokój Nr 7- parter)
Numer telefonu +48 32 755 06 13
Opłaty
- Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej: 10 PLN.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
- Złożenie pełnomocnictwa nie podlega opłacie skarbowej bądź jest z niej zwolnione w przypadach określonych w ustawie z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu.
Numer Rachunku Bankowego: MIASTO RACIBÓRZ : 78 1050 1070 1000 0004 0003 3692 - Bezpośrednio zapłaty bez pobierania dodatkowych opłat można dokonać w kasie Urzędu Miasta Racibórz - pokój Nr 116 (I piętro).
- Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
W terminie do 1 miesiąca, zgodnie z KPA.
Tryb odwoławczy
- Stronie przysługuje odwołanie do organu administracji publicznej wyższego stopnia, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Racibórz, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
- O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
- Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
- W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
- Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.
Inne informacje
- Licencja wygasa w razie:
- Upływu okresu, na który została udzielona.
- Zrzeczenia się jej, z wyjątkiem sytuacji, kiedy zostało wszczęte postępowanie o cofnięcie licencji.
- Śmierci posiadacza licencji.
- Likwidacji albo postanowienia o upadłości obejmującej likwidację majątku przedsiębiorcy, któremu została udzielona.
- Organ, który udzielił licencji, przenosi, w drodze decyzji administracyjnej, uprawnienia z niej wynikające w razie:
- Śmierci osoby fizycznej posiadającej licencję i wstąpienia na jej miejsce spadkobiercy, w tym również osoby fizycznej będącej wspólnikiem w szczególności spółki jawnej lub spółki komandytowej.
- Połączenia, podziału lub przekształcenia, zgodnie z odrębnymi przepisami, przedsiębiorcy posiadającego licencję.
pod warunkiem spełnienia przez przedsiębiorcę, przejmującego uprawnienia wynikające z licencji, wymagań określonych dla przedsiębiorców ubiegających się o uzyskanie licencji.
- W razie śmierci osoby fizycznej posiadającej licencję organ, który jej udzielił, na wniosek osoby, która złożyła wniosek o stwierdzenie nabycia spadku w terminie 6 miesięcy od dnia śmierci osoby fizycznej posiadającej licencję, wyraża zgodę, w drodze decyzji administracyjnej, na wykonywanie uprawnień wynikających z licencji przez okres nie dłuższy niż 18 miesięcy od daty śmierci posiadacza licencji.
- Powyższego przepisu nie stosuje się jeżeli ustanowiono zarząd sukcesyjny.
Przetwarzanie danych osobowych
Stosownie do art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. Nr 119 poz. 1 z 2016 r.) - dalej RODO:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, obywatelski@um.raciborz.pl, tel. (32) 755 0613.
- Dane kontaktowe inspektora ochrony danych to iodo@um.raciborz.pl.
- Celem przetwarzania Pana/Pani danych osobowych jest realizacja sprawy związanej z wygaśnięciem licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) - dotyczy zgody na przetwarzanie numeru telefonu,
- wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa - art. 6 ust. 1 lit. c RODO - tj. ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, ustawy z dnia 14.06.1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
- Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, Pana/Pani dane będą udostępniane innym administratorom oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
- Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
- Dane osobowe będą przechowywane:
- przez okres ważności licencji,
- po wygaśnięciu lub cofnięciu licencji przez okres 5 lat.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
- żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
- sprostowania danych osobowych,
- żądania usunięcia danych osobowych,
- żądania ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Konsekwencją ich niedopełnienia będzie brak możliwości realizacji sprawy.
- Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą podlegały profilowaniu.