Rejestr danych kontaktowych

24‑09‑2024 08:32:47

KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział Spraw Obywatelskich nr tel. +48 32 755 06 15

 

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. 2024. poz. 307).
  2. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych (Dz.U.2019r. poz. 2467).

 

Kto może wystąpić z wnioskiem

Z wnioskiem o przekazanie danych do rejestru danych kontaktowych/aktualizację lub usunięcie danych może wystąpić każda osoba pełnoletnia posiadająca numer PESEL. Wniosek można złożyć w urzędzie lub przez internet.


Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych (patrz załącznik).
  2. Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
  3. Telefon lub inne urządzenie, na które za pośrednictwem sms lub/i e-mail zostaną wysłane kody do potwierdzenia danych  (jeśli dane w RDK potwierdzane są przy urzędniku).

Składając wniosek samodzielnie przez internet należy przygotować: login z hasłem do profilu zaufanego albo e-dowód oraz telefon komórkowy lub dostęp do skrzynki e-mail.

 

Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy (pokój Nr 6 - parter) na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem.


Realizując sprawę samodzielenie przez internet należy skorzystać z usługi udostępnionej przez Ministra Cyfryzacji Skorzystaj z rejestru danych kontaktowych.

 

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Spraw Obywatelskich (pokój Nr 6 - parter)
Numer telefonu +48 32 755 06 15

 

Opłaty

Brak opłat

 

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. W urzędzie: Wniosek realizowany jest niezwłocznie w obecności wnioskodawcy. Wprowadzenie lub zmiana danych kontaktowych – powoduje ich dostępność w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem przez urzędnika. Usunięcie danych następuje natychmiast po zgłoszeniu (nie zostanie przesłany żaden kod potwierdzający). Dane kontaktowe można potwierdzić samodzielnie online przez usługę:  Potwierdź swoje dane kontaktowe w RDK.

     

  2. Przez internet: dane do rejestru danych kontaktowych przekazuje, aktualizuje lub usuwa się samodzielnie  korzystając z  usługi Skorzystaj z rejestru danych kontaktowych. Po wpisaniu lub zmianie danych kontaktowych – będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem. Po usunięciu danych – zostaną one usunięte natychmiast. Nie trzeba ich potwierdzać (nie zostanie przesłany żaden kod potwierdzający).

 

Tryb odwoławczy

Brak

 

Inne informacje

  1. Przekazanie danych do rejestru danych kontaktowych nie jest obowiązkowe. Mogą one umożliwić podmiotom (np. Urzędom) szybki kontakt w celu sprawnego załatwienia sprawy i poinformowania o działaniach, jakie te podmioty podejmują.
  2. W przypadku zmiany numeru PESEL, imienia , nazwiska w rejestrze PESEL, dane te zostaną automatycznie zaktualizowane w rejestrze danych kontaktowych. Dotychczasowe dane zostaną usunięte po upływie czterech miesięcy od daty ich zmiany rejestrze PESEL.

 

Przetwarzanie danych osobowych (patrz załącznik)

 

Dokumenty:
Plik pdf Wniosek RDK.pdf
24-09-2024 10:47:49
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
908KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf RODO RDK.pdf
24-09-2024 10:47:49
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
413KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu