Rejestr danych kontaktowych
KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział Spraw Obywatelskich nr tel. +48 32 755 06 15
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. 2024. poz. 307).
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych (Dz.U.2019r. poz. 2467).
Kto może wystąpić z wnioskiem
Z wnioskiem o przekazanie danych do rejestru danych kontaktowych/aktualizację lub usunięcie danych może wystąpić każda osoba pełnoletnia posiadająca numer PESEL. Wniosek można złożyć w urzędzie lub przez internet.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych (patrz załącznik).
- Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
- Telefon lub inne urządzenie, na które za pośrednictwem sms lub/i e-mail zostaną wysłane kody do potwierdzenia danych (jeśli dane w RDK potwierdzane są przy urzędniku).
Składając wniosek samodzielnie przez internet należy przygotować: login z hasłem do profilu zaufanego albo e-dowód oraz telefon komórkowy lub dostęp do skrzynki e-mail.
Sposób dostarczania dokumentów
Wymagane dokumenty należy złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy (pokój Nr 6 - parter) na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem.
Realizując sprawę samodzielenie przez internet należy skorzystać z usługi udostępnionej przez Ministra Cyfryzacji Skorzystaj z rejestru danych kontaktowych.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Spraw Obywatelskich (pokój Nr 6 - parter)
Numer telefonu +48 32 755 06 15
Opłaty
Brak opłat
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- W urzędzie: Wniosek realizowany jest niezwłocznie w obecności wnioskodawcy. Wprowadzenie lub zmiana danych kontaktowych – powoduje ich dostępność w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem przez urzędnika. Usunięcie danych następuje natychmiast po zgłoszeniu (nie zostanie przesłany żaden kod potwierdzający). Dane kontaktowe można potwierdzić samodzielnie online przez usługę: Potwierdź swoje dane kontaktowe w RDK.
- Przez internet: dane do rejestru danych kontaktowych przekazuje, aktualizuje lub usuwa się samodzielnie korzystając z usługi Skorzystaj z rejestru danych kontaktowych. Po wpisaniu lub zmianie danych kontaktowych – będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem. Po usunięciu danych – zostaną one usunięte natychmiast. Nie trzeba ich potwierdzać (nie zostanie przesłany żaden kod potwierdzający).
Tryb odwoławczy
Brak
Inne informacje
- Przekazanie danych do rejestru danych kontaktowych nie jest obowiązkowe. Mogą one umożliwić podmiotom (np. Urzędom) szybki kontakt w celu sprawnego załatwienia sprawy i poinformowania o działaniach, jakie te podmioty podejmują.
- W przypadku zmiany numeru PESEL, imienia , nazwiska w rejestrze PESEL, dane te zostaną automatycznie zaktualizowane w rejestrze danych kontaktowych. Dotychczasowe dane zostaną usunięte po upływie czterech miesięcy od daty ich zmiany rejestrze PESEL.
Przetwarzanie danych osobowych (patrz załącznik)