Wydawanie zaświadczeń o położeniu nieruchomości/działki w obszarze rewitalizacji lub w obszarze zdegradowanym
KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6,
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00;
Wydział Rozwoju nr tel. +48 32 755 06 33
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 278)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
- Uchwała nr XLIV/630/2022 Rady Miasta Racibórz z dnia 25 maja 2022 r. w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie Miasta Racibórz.
- Uchwała nr LIX/852/2023 Rady Miasta Racibórz z dnia 28 czerwca 2023 r. z późn. zm. w sprawie Gminnego Programu Rewitalizacji dla Miasta Racibórz do roku 2030.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku o wydanie zaświadczenia o położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji, obszarze zdegradowanym, specjalnej strefie rewitalizacji (patrz załącznik),
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia,
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty skarbowej
Sposób dostarczania dokumentów
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną.
- Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy.
- Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pisma ogólnego do podmiotu publicznego.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Rozwoju, pok. nr 303 - III piętro
Numer telefonu: +48 32 755 06 33
Opłaty
- Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia w wysokości 17 zł,
- W przypadku ustanowienia pełnomocnika, opłata skarbowa z tytułu udzielenia pełnomocnictwa w wysokości 17 zł.
- Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Miasta Racibórz lub na rachunek bankowy Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, nr rachunku: 78 1050 1070 1000 0004 0003 3692.
Termin udzielenia odpowiedzi
Zaświadczenie wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.
Tryb odwoławczy
- Wnioskodawcy przysługuje zażalenie jedynie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia.
- Zażalenie wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Racibórz do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.
- Wniesienie zażalenia jest wolne od opłat.
Inne informacje
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
Przetwarzanie danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE z 2016 Nr 119 poz. 1 ) informuję, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Prezydent Miasta Racibórz z siedzibą w 47-400 Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6.
- Dane kontaktowe inspektora ochrony danychto iodo@um.raciborz.pl.
- Celem przetwarzania danych osobowych jest wydanie zaświadczenia o położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji, obszarze zdegradowanym, specjalnej strefie rewitalizacji.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest wykonanie prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) tj.
- Na podstawie obowiązujących przepisów prawa Pana/Pani dane będą udostępniane, w tym innym administratorom, a także podmiotom przetwarzającym oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki.
- Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
- Dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż jest to niezbędne do realizacji celów przetwarzania danych osobowych tj. 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego w którym został złożony wniosek. Po upływie wymienionego okresu przechowywania dane osobowe zostaną usunięte lub zanonimizowane.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
- żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
- sprostowania danych osobowych
- żądania usunięcia danych,
- żądania ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
- Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą profilowane.