Oddawanie nieruchomości w trwały zarząd na wniosek strony
KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00,
Wydział Gospodarki Nieruchomościami nr tel. +48 32 755 06 68
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1145).
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku (patrz załącznik).
- Załącznik graficzny - mapa z naniesioną lokalizacją nieruchomości wnioskowanej do oddania w trwały zarząd.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis).
Sposób dostarczania dokumentów
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną.
- Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy:
- w sekretariacie Wydziału Gospodarki Nieruchomościami (pokój Nr 220 - II piętro) lub
- w Biurze Obsługi Interesantów (parter)
- Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pisma ogólnego do podmiotu publicznego.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Gospodarki Nieruchomościami (pokój Nr 220 - II piętro)Numer telefonu +48 32 755 06 68
Opłaty
Wniosek jest wolny od opłat.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
Decyzja wydawana jest w terminie 1 miesiąca od dnia zakończenia postępowania wyjaśniającego umożliwiającego wydanie decyzji lub do 2 miesięcy w przypadku szczególnie skomplikowanych spraw. Termin wydania decyzji w sprawie wygaszenia trwałego zarządu do 18 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy
- Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał.
- Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
- W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
- Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.
Inne informacje
- Trwały zarząd jest formą prawną władania nieruchomością przez jednostkę organizacyjną.
- Jednostka organizacyjna ma prawo do korzystania z nieruchomości w celu prowadzenia działalności należącej do zakresu jej działania.
- Trwały zarząd ustanawia się na czas nie oznaczony lub na czas oznaczony. Trwały zarząd na rzecz jednostki organizacyjnej ustanawia właściwy organ, w drodze decyzji.
- Gminnym jednostkom organizacyjnym oddaje się w trwały zarząd wyłącznie grunty stanowiące własność lub przedmiot użytkowania wieczystego gminy.
- Jednostka organizacyjna ponosi opłaty roczne z tytułu trwałego zarządu w wysokości określonej w przepisach ustawy, za wyjątkiem zwolnień wskazanych w innych ustawach.
Przetwarzanie danych osobowych
Stosownie do art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U. UE. L. Nr 119 poz. 1 z 2016r.) – dalej RODO:
- Administratorem danych jest Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, boi@um.raciborz.pl , tel. 32 755 06 00.
- Dane kontaktowe inspektora ochrony danych to iodo@um.raciborz.pl.
- Celem przetwarzania danych osobowych jest oddanie nieruchomości w trwały zarząd i związanych z tym zobowiązań podatkowych i spraw windykacyjnych.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit . c RODO - wypełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa tj. ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego i ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.
- Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, Pana/Pani dane będą udostępniane innym administratorom, podmiotom przetwarzającym oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
- Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
- Dane osobowe zgodnie z kategorią archiwalną Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt będą przechowywane:
- w sprawach oddania nieruchomości w trwały zarząd dziesięć lat,
- w sprawach podatkowych przez okres dziesięciu lat,
- w sprawach windykacji przez okres pięciu lat, biegnący od czasu jej zakończenia.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
- żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
- sprostowania danych osobowych,
- żądania usunięcia danych,
- żądania ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Podanie przez Pana/Pani danych osobowych jest warunkiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości zrealizowania przedmiotowego wniosku.
- Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji i nie będą profilowane.
Kategorie