Wniosek o umieszczenie w wykazie kąpielisk
KARTA INFORMACYJNA
Urząd Miasta Racibórz, ul. Króla Stefana Batorego 6,
Centrala nr tel. +48 32 755 06 00;
Wydział Promocji, Kultury, Turystyki i Sportu nr tel. + 48 32 755 07 49
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 624 z późn. zm. )
Wymagane dokumenty
Organizator kąpieliska jest obowiązany, do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego sezon kąpielowy, w którym kąpielisko ma być otwarte, przekazać Prezydentowi Miasta Racibórz wniosek o umieszczenie w wykazie kąpielisk zlokalizowanych na terenie Miasta Racibórz, wydzielonego fragmentu wód powierzchniowych, na którym planuje utworzyć kąpielisko.
Wniosek zawiera:
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres organizatora;
- nazwę i adres lub lokalizację planowanego kąpieliska;
- wskazanie długości linii brzegowej kąpieliska;
- wskazanie przewidywanej maksymalnej liczby osób korzystających dziennie z kąpieliska;
- wskazanie terminów otwarcia i zamknięcia kąpieliska;
- opis infrastruktury kąpieliska, w tym urządzeń sanitarnych.
Do wniosku należy załączyć:
- pozwolenie wodnoprawne;
- informacje dotyczące planowanego kąpieliska:
- aktualny profil wody w kąpielisku,
- status kąpieliska w poprzednim sezonie kąpielowym (czynne, nieczynne) albo wzmianka, że wniosek dotyczy kąpieliska nowo utworzonego,
- sposób gospodarki odpadami,
- ocena jakości wody i klasyfikacja wody w kąpielisku w poprzednim sezonie kąpielowym, jeżeli wniosek dotyczy istniejącego kąpieliska,
- udogodnienia i środki podjęte w celu promowania kąpieli.
Jeżeli w/w dokumentacja jest niepełna, Prezydent Miasta Racibórz wzywa do jej uzupełnienia w terminie 7 dni.
Sposób dostarczania dokumentów
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną.
- Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach pracy:
- w sekretariacie Wydziału Promocji, Kultury, Turystyki i Sportu - pokój nr 310 (III piętro) lub
- w Biurze Obsługi Interesantów (parter)
- Przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy ePUAP z wykorzystaniem usługi Pisma ogólnego do podmiotu publicznego.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Promocji, Kultury, Turystyki i Sportu (pokój Nr 310 - III piętro)
Numer telefonu +48 32 755 07 49
Opłaty
Brak
Termin udzielenia odpowiedzi
- Prezydent Miasta Racibórz przygotowuje i podaje do publicznej wiadomości projekt uchwały w sprawie wykazu kąpielisk zlokalizowanych na terenie Miasta Racibórz, poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Racibórz, określając formę, miejsce i termin składania uwag oraz propozycji zmian do tego projektu uchwały, nie krótszy niż 21 dni od dnia ogłoszenia.
- Prezydent Miasta Racibórz rozpatruje uwagi oraz propozycje w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia upływu terminu ich składania.
- Projekt uchwały w sprawie wykazu kąpielisk wraz z wnioskami o umieszczenie w wykazie kąpielisk, Prezydent Miasta Racibórz, najpóźniej do dnia 15 kwietnia, przekazuje do zaopiniowania właściwemu dyrektorowi regionalnego zarządu gospodarki wodnej, wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska oraz państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu.
- Dyrektor regionalnego zarządu gospodarki wodnej, wojewódzki inspektor ochrony środowiska, państwowy powiatowy inspektor sanitarny w terminie 14 dni, wydają opinie do przekazanego projektu. Brak opinii w tym terminie uznaje się za akceptację przesłanego projektu.
- Prezydent Miasta Racibórz wpisuje kąpielisko do prowadzonej i aktualizowanej ewidencji kąpielisk w terminie 14 dni od dnia podjęcia uchwały w sprawie wykazu kąpielisk zlokalizowanych na terenie Miasta Racibórz.
Tryb odwoławczy
Brak
Inne informacje
- Organizator kąpieliska jest obowiązany niezwłocznie zgłosić zmianę danych zawartych w ewidencji kąpielisk.
- Organizator kąpieliska jest obowiązany oznakować kąpielisko.
Przetwarzanie danych osobowych
Stosownie do art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. Nr 119 poz. 1 z 2016 r.) - dalej RODO:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Prezydent Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6, 47-400 Racibórz, boi@um.raciborz.pl, tel. (32) 755 0600
- Dane kontaktowe inspektora ochrony danych to iodo@um.raciborz.pl.
- Celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja statutowych i ustawowych zadań Miasta Racibórz. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym, a także w ramach sprawowania władzy publicznej.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych - art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Na jej podstawie przetwarzane są dane podawane przez Pana/Panią dobrowolnie np. numer telefonu celem zapewnienia szybkiej i sprawnej komunikacji związanej z realizacją złożonego wniosku,
- wykonanie umowy, której jest Pan/Pani stroną lub podjęcie działań na Pana/Pani żądanie przed zawarciem umowy - art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
- wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa - art. 6 ust. 1 lit . c RODO,
- wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym przez administratora - art. 6 ust. 1 lit. e RODO
- Na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jeśli będzie to konieczne, Pana/Pani dane będą udostępniane innym administratorom, podmiotom przetwarzającym oraz osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Wymienieni odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w poufności w procesie ich przetwarzania.
- Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres wyznaczony przepisami prawa, w tym przez okres wskazany w instrukcji kancelaryjnej.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
- żądania dostępu do danych dotyczących osoby, której dotyczą,
- sprostowania danych osobowych,
- żądania usunięcia danych osobowych,
- żądania ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Konsekwencją ich niedopełnienia będzie brak możliwości realizacji sprawy.
- Pana/Pani dane nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą podlegały profilowaniu.
Kategorie