Uchwały
3. Uchwały
§ 47. 1. Uchwały, o których mowa w § 22 są sporządzone w formie odrębnych dokumentów.
2. Przepis ust. 1 nie dotyczy postanowień proceduralnych.
§ 48. 1. Inicjatywę uchwałodawczą posiadają:
1) pięciu radnych,
2) Prezydent,
3) Komisje Rady,
4) Kluby Radnych,
5) Przewodniczący Rady,
6) grupa 300 mieszkańców posiadających czynne prawa wyborcze do Rady z uwzględnieniem zasad określonych w odrębnej uchwale.
1a. Inicjatywa uchwałodawcza nie może dotyczyć spraw, dla których prawo zastrzega wyłączną właściwość innych podmiotów, którym przysługuje inicjatywa uchwałodawcza.
2. Projekt uchwały powinien określać w szczególności:
1) tytuł uchwały,
2) podstawę prawną,
3) postanowienia merytoryczne,
4) w miarę potrzeby określenie źródła sfinansowania realizacji uchwały,
5) określenie organu odpowiedzialnego za wykonanie uchwały ustalenie terminu obowiązywania lub wejścia w życie uchwały.
3. Projekt uchwały powinien być przedłożony Radzie wraz z pisemnym uzasadnieniem, w którym należy wskazać potrzebę podjęcia uchwały oraz informację o skutkach finansowych jej realizacji.
4. Projekty uchwał są opiniowane co do ich zgodności z prawem przez radcę prawnego.
§ 49. Uchwały Rady powinny być zredagowane zgodnie z obowiązującymi technikami prawodawczymi.
§ 50. Uchwały Rady podpisuje Przewodniczący Rady.
§ 51. 1. Oryginały uchwał ewidencjonowane są w rejestrze uchwał.
2. Uwierzytelnione kopie uchwał Przewodniczący Rady przekazuje Prezydentowi najpóźniej w ciągu trzech dni od dnia zakończenia sesji.